Heeft u wat te vorderen?

Vrijblijvend contact opnemen

Heeft u wat te vorderen?

bel ons Bel ons op 085 485 24 21 of app ons op 06 26 28 4818

Of stuur ons een e-mail op info@vkincasso.nl

Tips voor een goed debiteurenbeheer

tips voor debiteurenbeheerEen debiteur is een klant of bedrijf dat nog moet betalen voor geleverde goederen of diensten. Wij van VK Incasso zorgen ervoor dat een debiteur zijn schuld aflost bij de schuldeiser. Een debiteur wordt ook wel een juridisch schuldenaar genoemd.

Het gevaar van debiteuren

In sommige gevallen is het zo dat een debiteur zijn restschuld niet wil of kan betalen. Wanneer dit het geval is dan word de debiteur overgeboekt op de rekening dubieuze debiteuren, wanneer er vervolgens geen incassobureau word ingeschakeld kan dit tot flink verlies lijden.

Tips voor debiteurenbeheer

Om uw debiteurebeheer bij te houden is het belangrijk dat u goed zicht hebt over uw administratie, ook moet u goed weten met wie u zaken doet en alles juist afhandelen. Hier hebben wij een paar tips voor u, zo kunt u debiteurenbeheer goed bijhouden!

Tip 1: administratie bijhouden

Zorg dat u zicht hebt op betalingen van klanten, zo kunt u goed zien wie nog niet betaalt heeft. Het is verstandig om dit bij te houden in uw administratie.

Tip 2: weet met wie u zakendoet

Check vooraf bij De Kamer van Koophandel, een incassobureau of een andere instelling met informatie over bedrijven of uw klant niet failliet is of in financiële problemen zit.

Tip 3: leg betalingstermijn afspraken vast

Zorg ervoor dat u afspraken over de betalingstermijn altijd vastlegt, dit kunt u bijvoorbeeld in een offerte, bevestiging of in de algemene voorwaarden. In de wet staat dat uw klant direct moet betalen bij levering, maar in de praktijk wordt vaak een betalingstermijn afgesproken. Zorg ervoor dat het betalingstermijn niet langer dan 30 dagen duurt.

Tip 4: factureer meteen

Stuur meteen na afronding van een opdracht de factuur op. Hoe langer de uitstel, des te langer moet u op uw geld wachten. Benoem in de factuur ook alle afspraken.

Tip 5: wacht niet tot uw klant betaalt

Is de betalingstermijn al verstreken maar heeft uw klant nog niet betaalt? Blijf niet wachten! Stuur een aanmaning en telefoneer de klant om een nieuw betalingstermijn af te spreken met eventuele extra kosten i.v.m. het verstreken termijn. Word er nog niet betaalt? Dan is het verstandig om ons erbij te halen. Wij van VK incasso zorgen dat u weer verder kunt!

  • Direct actie
  • No Cure No Pay
  • Korte communicatielijnen
  • Landelijke dekking
  • Ervaren specialisten

Opdracht indienen Of neem vrijblijvend contact met ons op

Waarmee kunnen wij u helpen?

Geld te goed? Ons advies is eerlijk, vrijblijvend en gratis.

Wij werken op basis van no cure no pay.

Stuur een bericht Stuur ons een bericht
Bel ons Bel ons op 085 485 24 21
Bel ons App ons op 06 26 28 4818
Meer informatie ontvang snel meer informatie
veel gestelde vragen | algemene voorwaarden | privacy | sitemap | contact